Samenwerking Sedoc Voetbalschool met FC Groningen

Voor het seizoen 2022/2023 is Valéry Sedoc coördinator scouting onderbouw binnen de Opleiding van FC Groningen. Daarnaast is er tussen Sedoc Voetbalschool en FC Groningen een samenwerking aangegaan van minimaal drie jaar.

Nieuwe coördinator scouting onderbouw

Valéry Sedoc is niet alleen trainer bij Sedoc Voetbalschool, hij is nu ook als coördinator op de sportvelden van Sportpark Corpus den Hoorn te vinden. Valéry is namelijk de nieuwe coördinator scouting onderbouw binnen de Opleiding van FC Groningen.

valery-fc-groningen
sedoc-stadion

Samenwerking Sedoc Voetbalschool en FC Groningen

Sedoc Voetbalschool gaat daarbij ook een samenwerking van drie jaar tegemoet met FC Groningen. In tegenstelling tot Sedoc Voetbalschool, waar maatwerktrainingen worden gegeven aan een geselecteerd aantal kinderen, is FC Groningen een open voetbalschool, waarin de club middels de leerlijnen van de opleiding werkt. FC Groningen ziet de samenwerking tussen de partijen als mooie toevoeging op de voetbalprogramma’s bij de club. Ook wordt er met de samenwerking met Sedoc Voetbalschool een extra activiteit toegevoegd aan het voetbalaanbod van FC Groningen.

Kennis delen

Het doel van de samenwerking is de nodige kennis met elkaar delen, zodat zowel Sedoc Voetbal als FC Groningen een nog beter beeld krijgt van de jeugd in de regio met de potentie om te kunnen uitgroeien tot profvoetballer.